نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
4446
4745
27626
21737
15241168

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

تالیف کتاب منبع المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو با همکاری معلمان برازجانی

منابع المپیاد شامل مقالات و کتاب هایی است که توسط واحد انتشارات باشگاه نانو و به همت مدرسان و متخصصان برازجانی حوزه نانوفناوری جهت استفاده دانش آموزان علاقه مند تهیه گردیده است.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، کتاب مجموعه سوالات المپیاد نانو که شامل طبقه بندی علمی نمونه سوالات ده دوره المپیادهای گذشته است با تلاش مرتضی پورعسکربرازجانی معلم و کارشناس نانو پژوهشسرای متقین برازجان، علی آذر کارشناس و مدرس نانو پژوهشسرای متقین برازجان و رضا صیاد مدرس و متخصص فناوری نانو گردآوری و تهیه شده است و از المپیاد یازدهم به عنوان یکی از منابع معرفی و اعلام شده است.

مرتضی  پورعسکر یکی از مولفین  این کتاب صبح امروز در مصاحبه ای در خصوص نحوه گردآوری و تالیف این کتاب به خبرنگار این اداره گفت: با اعلام باشگاه نانو مطالعه این کتاب برای دانش ­آموزان مقطع متوسطه اول و دوم که قصد شرکت در المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو را دارند مفید خواهد بود.

وی افزود: در این کتاب، تمام سوالات دوره‌های گذشته المپیاد نانو به همراه پاسخ های تشریحی آنها، طی شش فصل متوالی بصورت موضوعی دسته‌بندی شده‌است.

پور عسکر تاکید داشت: نکته حائز اهمیت در این دسته‌بندی موضوعی، سرفصل‌ها یا زیرشاخه‌های هر فصل است که امکان مطالعه موضوعی، دسترسی و آشنایی با سوالات هر مبحث را بصورت گام به گام فراهم می‌آورد و باعث تسریع در فرآیندهای یاددهی و یادگیری می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین در پایان هر فصل، پاسخنامه تشریحی بصورت مفصل و با زبانی ساده و روان قرار گرفته است. از این رو  مطالعه این کتاب به داوطلبان المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو و دبیرانی که قصد آماده‌سازی آنها را دارند، توصیه می‌گردد.

وی ادامه داد: فایل های ویدوئی آموزشی از حل تمرینات این کتاب در دستور کار باشگاه نانو قرار گرفته است و فیلم های آموزشی از حل تمرینات توسط مولفین این کتاب  در اختیار علاقه مندان به شرکت و رقابت در المپیاد ملی علوم و فناوری نانو قرار خواهد گرفت.

این مدرس علوم نانو در ادامه اذعان داشت : دانش آموزان مقاطع نهم تا دوازدهم از مدارس سمپاد، نمونه دولتی و مدارس دولتی هیئت امنایی و غیرانتفاعی مخاطبان این المپیاد هستند و برای موفقیت باید از دو مرحله آزمون تستی و تستی تشریحی عبور کرده و پس از راهیابی به دوره علمی به همراه حدود 30برگزیده کشوری، به تولید نانوماده و نوشتن مقاله بپردازند و از آن دفاع نمایند و در پایان بر اساس امتیازاتی که کسب می کنند مدال های طلا، نقره و برنز را از باشگاه نانو و سهمیه نخبگانی از بنیاد ملی نخبگان دریافت می کنند.

گفتنی است المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو یکی از المپیادهای کشوری مورد تایید مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و بنیاد ملی نخبگان کشور می باشد که هر ساله با نظارت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ذیل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و به همت باشگاه نانو برگزار می شود و حدود میانگین 20هزار دانش آموز مدارس کشور در این المپیاد شرکت می نمایند.

مهندس مرتضی پورعسکر برازجانی


اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت