نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
10051
18196
10051
30249
15314340

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

علم رباتیک چیست؟


علم آن چه هست را توضیح می دهد، مهندسی چیزی را که هرگز نبوده خلق می کند. ریاضیات نه علم است و نه مهندسی بلکه ابزار است. فیزیک و شیمی علم هستند ولی مهندسی نیستند. رباتیک علم نیست بلکه مهندسی است. برای عالم بودن فقط به یک نوع استعداد یا هوش نیاز دارید. اما هوش متفاوتی لازم دارید تا چیزی که نبوده است را خلق کنید. خلق و نوآوری، هوش و توانایی می خواهد. هوش برای حل مسائل و مشکلات و توانایی نفوذ سخن .

 

اگر نگاهی به محیط زندگی خود بیاندازیم می بینیم ربات ها همه جا را فرا گرفته اند.آسانسور ها، چراغ های راهنمایی رانندگی، ماشین لباس شویی، خودرو های شخصی، رایانه ی رومیزی، تابلو های نوشتاری متحرک برف روب ها، ربات های جراح و ...   همگی ربات هستند و اگر دقیقتر ببینیم پدافند های موشکی، هواپیما های بدون سرنشین، ماهواره ها، مریخ نورد ها نیز ربات می باشند

ربات ها هر روز گسترده تر می شوند بزودی ربات های پرستار، نظافتچی، فوتبالیست، آشپز مربی و ... به تولید انبوه می رسند قرار است تا سال 2050 دانشمندان تیم فوتبال رباتیک بسازند که با انسان ها بازی کنند و آن ها را شکست دهند. یک روز فرا می رسد که در هر خانه ای یک ربات انسان نما و همه کاره وجود داشته باشد و در صنایع و کشاورزی و ... دیگر به انسان نیاز نباشد و انسان در آن فقط تفریح و تولید علم کند .

ربات چیست ؟

ربات یک ماشین هوشمند است که قادر است در شرایط خاصی که در آن قرار می گیرد، کار تعریف شده ای را انجام دهد و همچنین قابلیت تصمیم گیری در شرایط مختلف را نیز ممکن است داشته باشد. با این تعریف می توان گفت ربات ها برای کارهای مختلفی می توانند تعریف و ساخته شوند. مانند کارهایی که انجام آن برای انسان غیرممکن یا دشوار باشد.

علم رباتیک از سه شاخه اصلی تشکیل شده است:

• الکترونیک ( شامل مغز ربات(

•  مکانیک (شامل بدنه فیزیکی ربات(

•  نرم افزار (شامل قوه تفکر و تصمیم گیری ربات(

اگریک ربات را به یک انسان تشبیه کنیم، بخشهایی مربوط به ظاهر فیزیکی انسان را متخصصان مکانیک می سازند، مغز ربات را متخصصان الکترونیک توسط مدارای پیچیده الکترونیک طراحی و می سازند و کارشناسان نرم افزار قوه تفکر را به وسیله برنامه های کامپیوتری برای ربات شبیه سازی می کنند تا در موقعیت های خاص، فعالیت مناسب را انجام دهد.

-  بسیاری‌ از عملیات‌ طاقت‌ فرسا و غیرقابل‌ انجام‌ توسط متصدیان‌ رامی‌توانند انجام‌ دهند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت