نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
8385
19465
66797
140802
15674591

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

جشنواره ملّی دانش آموزی امیر کبیر،22 الی 24 مردادماه98






دانشگاه‌ها طلایه‌داران توسعۀ علم و فنآوری هستند. در توسعۀ علوم، علاوه بر‌ توسعۀ محتوایی، ارتقاء و بهبود کیفیت آموزشی نیز امری مهم و البته بدیهی است. به همین دلیل در برنامه ریزی و تألیف محتوای آموزشی همواره دانشگاه‌ها و اعضای هئیت علمی آن‌ها نقش محوری دارند. با گسترش رویکرد شناختی در آموزش و پرورش شاهد تغییرات و اصلاحات در نظام آموزشی پیش از دانشگاه هستیم. یکی از نتایج مثبت در این رویکرد، توجه به امر پژوهش حتی در مراحل اولیه آموزشی است. متعاقب توسعۀ پژوهش‌ها در مدارس نیاز به معیار و شاخص برای ارزیابی پژوهش‌ها وجود دارد. خوشبختانه این ارزیابی نمی‌تواند در قالب امتحانات پایان سال انجام شود و لازم است رویکردی جامع‌تر به این موضوع داشت و در واقع باید طرحی نو دراندازیم. جشنوارۀ مسابقات پژوهش با حضور جامعۀ دانشگاهی بستری مناسب برای ارزیابی و توسعۀ پژوهش است. دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رویکرد ترویج علم و فرهنگ سازی ،به آموزش پژوهش محور در ساختار مدارس کشور یاری رسانده و شرایطی را برای جذب افراد مستعد در رشته‌های علوم فراهم آورده است. جشنواره مسابقات پژوهش دانش‌آموزی تبلور این حرکت عظیم است. در این جشنواره دانش‌آموزان علاوه بر ارزیابی فعالیت‌های پژوهشی خود با پژوهش‌های سایر دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور آشنا می‌شوند.
1- تیم داوری و اجرایی جشنواره تیم داوری به صورت گروهی متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، متخصص پژوهش دانش‌آموزی و دانشجویان مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در گرایش های مختلف می‌باشد. قابل ذکر است چیدمان و تعداد داورها و تیم اجرایی متناسب با بخش های مختلف جشنواره می‌باشد.
2- مشارکت دانشجویان همان‌طور که بیان شد، یکی از مهم‌ترین اهداف در این جشنواره مشارکت دانشجویان است و یکی از پیامدهای آن ارتباط دانشجویان با مدارس و تدریس در مدارس است. همچنین با ورود دانشجویان به این حیطه، انتظار می‌رود علاوه بر توجه بیشتر به کاربردها، موضوعات کارآفرینی نیز بیش از پیش جریان یابد.
3- ارتباط بیشتر دانشگاه با سازمان‌ها و صنایع دولتی و خصوصی در جریان جشنواره برخی مسابقات می‌تواند در قالب حل مسائل سازمانی مطرح شود. وجود نمونه‌های موفق در این زمینه موید چنین رویکردی است. برخی از سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز می‌توانند به عنوان حامی در جشنواره حضور یابند که پیامد آن شروع یا تقویت ارتباط آن‌ها با دانشگاه خواهد بود. در واقع باتوجه به رویکردها و طراحی‌های صورت گرفته و دورنمای ترسیم شده برای جشنواره ملی امیرکبیر یکی از اهداف اصلی شکستن این سد میان صنعت و دانشگاه می‌باشد. یک نمونه از این راهکارها طرح سوال توسط یکی از شرکت های بزرگ پتروشیمی بوده که در مراحل ابتدایی مسایل حل شده صنعت و در مرحله پیشرفته تر مشکلات و موانع پیش رو در زمان حال می باشد. و این سوالات در قالب جشنواره و در گام بعد به عنوان یک فراخوان در زمانی خارج از جشنواره مطرح و نتایج بررسی می گردد.

لینک جشنواره

لینک ثبت نام در جشنواره

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت