نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
16424
19465
74836
140802
15682630

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

افتخار آفرینی دو دانش آموز دشتستانی در دهمین المپیاد ملی نانو و دریافت تندیس برترین پژوهش سراهای علمی کشور توسط پژوهش سرای متقین برازجان





 

بدانش فزای و به یزدان گرای                      که اویست جان تو را رهنمای

 هنر جوی با دین و دانش گزین                     چوخواهی که یابی ز بخت آفرین

( حکیم ابوالقاسم فردوسی)                                                            

آیین اختتامیه دهمین المپیاد علوم . فنآوری نانو در سازمان مرکزی پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار گردید و نتایج نهایی برگزیدگان دهمین المپیاد علوم . فنآوری نانو اعلام شد.

در این دوره از المپیاد ۱۷ هزار دانش آموز مقطع متوسطه از اردیبهشت در چند مرحله رقابت کردند که امروز نفرات برتر معرفی می‌وند.
مدیربخش ترویجی ستاد فناوری نانو با اشاره به اینکه امروزه نانو جای خود را در علوم در حال توسعه باز کرده است، گفت: دانش آموزان در یک موضوع مشترک و آن ”تصفیه آب با استفاده از فناوری نانو“ در این المپیاد با یکدیگر به رقابت کردند.
عماد احمدوند تاکید کرد: دانش آموزان در سه مرحله آزمون تستی، آزمون تستی تشریحی، آزمون عملی و مهارتی بایکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت دانش آموزان برتر که مورد تقدیر قرار خواهند گرفت از حمایت‌های ویژه ستاد نانو فناوری و تسهیلات بنیاد علمی نخبگان بهره مند می‌شوند.
در المپیاد امسال دو دانش آموز از دشتستان موفق به اخذ مدال  برنز و نقره و بهره مندی از سهمیه  نخبگان از طرف بنیاد ملی نخبگان شدند.

در مراسم اختتامیه ابتدای آقای زارعی، مدیر باشگاه نانو، گزارشی از فعالیت‌های اخیر باشگاه نانو در زمینه ترویج و آموزش دانش‏‌آموزی فناوری نانو ارائه داد. او با اشاره بر اینکه المپیاد امسال در سه مرحله برگزار شد، گفت: «آزمون مرحله اول به صورت تستی با مشارکت ۱۷۰۰۰ دانش آموز برگزار شد. آزمون مرحله دوم به صورت تستی- تشریحی برگزار گردید و در نهایت ۳۱ نفر توانستند به مرحله سوم المپیاد برسند.»

وی در پایان از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بابت تامین جوایز المپیاد و سازمان پژوهش‎های علمی و صنعتی ایران برای همکاری در اجرای المپیاد تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه آقای بسکابادی، از برگزیدگان دوره دوم المپیاد نانو، درباره تجربیاتش از المپیاد صحبت کرد. وی المپیاد نانو را یکی از بهترین تجریبات در زندگی خود عنوان کرد و گفت: «مهم‌تر از مدال، ادامه مسیر دانش‎آموزان خواهد بود. ما امروز دور هم جمع شدیم تا قهرمان بسازیم. قهرمانان افرادی نیستند که با تامین امکانات کافی و تمامی شرایط لازم به سوی قله‏‌هایی راهی شوند که قبل از آن دیگران هم این قله‏‌ها را فتح کرده‏‌اند. بلکه این قهرمان‏‌ها که همان برگزیدگان المپیاد هستند باید با سختی‎ها و مشقت و قبول کاستی‏‌ها، قله‎هایی را فتح کنند که تابحال کسی آنها را فتح نکرده است.»

سپس آقایان قاسمی، معاون کل آموزش و پرورش استان بوشهر و مهدی نامدار، معاون آموزش متوسطه استان کردستان گزارشی از فعالیت‎های آموزش و پرورش این استان‌ها در حوزه فناوری نانو ارائه کردند. لازم به ذکر است که این استان‌ها از نظر آموزش فناوری نانو در کشور جزو پیشگامان این حوزه محسوب‏ می‏شوند و از استان‏‌های برتر در دهمین دوره المپیاد علوم و فناوری نانو بوده‌‏اند.

در بخش بعدی مراسم، دکتر سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ضمن تشکر از مجریان و همکاران در برگزاری این دوره از المپیاد و همچنین والدین دانش‌‏آموزان شرکت‏‌کننده در این المپیاد به این موضوع اشاره کرد که طبق پیمایشی که در سال ۱۳۹۷ انجام شده است، ۸۵ درصد از مردم ایران با فناوری نانو آشنا هستند و این امر تا حد زیادی به واسطه ترویج و آموزش نانو در سطح دانش‌‏آموزی  بدست آمده است.

دبیر ستاد نانو افزود: «کشور ما از نظر فناوری نانو دچار پوکی استخوان نخواهد شد زیرا در حوزه آموزش و تربیت دانش‌آموزان در حوزه فناوری نانو سرمایه‌گذاری‏‌های گسترده‌‏ای انجام شده است و این دانش‌آموزان نه تنها از نظر دانش تئوری، بلکه از نظر عملی نیز در آزمایشگاه‏‌های فناوری نانو در سطح کشور آموزش دیده‌اند.»

دکتر سرکار اضافه کرد: «امروز ایران از نظر تولید علم نانو، در رتبه چهارم دنیا قرار دارد. کشورهایی که در این زمینه از ایران بالاتر هستند، کشورهایی مانند آمریکا، چین و هند هستند که جمعیت بسیار بیشتری از ایران دارند. این کشورها علاقه بسیار زیادی به آموزش فناوری نانو در سطح دانش‌آموزی نشان داده‌اند و برای دریافت و یادگیری از تجارب ایران در این زمینه ابراز تمایل کرده‌‏اند و با استفاده از محتوا و تجهیزات آزمایشگاهی فناوری نانو ساخت ایران، ۱۰ آزمایشگاه آموزشی فناوری نانو در کشور چین توسط شرکت‌‏های ایرانی تجهیز شده است.»

در بخش بعدی خانم دکتر مهاجرانی، رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، ضمن ارائه تاریخچه‌‏ای از المپیادهای جهانی و کشوری افزود: «المپیادهای نانو و سلول‌های بنیادی، المپیادهای نوظهوری هستند که برای حوزه‌های فناورانه طراحی و اجرا شده‏‌اند.  ایران کشوری است که زودتر از باقی کشورها برای آموزش فناوری در بخش دانش‌آموزی گام برداشته است و امیدواریم ایران با این پشتوانه بتواند دبیرخانه دائمی المپیاد‌های فناورانه باشد.»

  شادباش این دستاورد علمی ارزشمند تقدیم به دانش آموزان برگزیده ، آقای سید رضا موسوی حقیقی از دبیرستان استعداد درخشان امام خمینی( مدال برنز) و سرکار خانم  ساینا ملکی از آموزشگاه فرزانگان ( مدال نقره)، خانواده های محترم ایشان، پرسنل پرتلاش آموزشگاه و مربیان توانمند ایشان ( جناب مهندس مرتضی پور عسکر برازجانی)، مجموعه خدوم و ساعی مدیریت آموزش و پرورش دشتستان می گردد. لازم به ذکر است که این دو دانش آموز نخبه ضمن دریافت مدال  ها و هدایای   نقدی خود، از سمت رییس ستاد توسعه فنآوری نانو ایران و رییس مدارس سمپاد کشور، به عضویت رسمی کانون برگزیدگان باشگاه نانو درآمدند و به زودی لوح نخبگانی خود را از بنیاد ملی نخبگان ملی کشور دریافت خواهند نمود. در بین 180 پژوهش سرای فعال در حوزه نانو، پژوهش سرای متقین برازجان موفق به دریافت تندیس برترین پژوهش سراهای کشر به لحاظ عملکرد و تراز علمی داوطلبان شد. این تندیس از سمت جناب دکتر سعید سرکار، رییس ستاد ویژه توسعه فنآوری نانو ریاست جمهوری و دکتر فاطمه مهاجرانی ریاست مرکز ملی استعداد های درخشان به آقایان مهندس مرتضی پورعسکر برازجانی ( مدرس نانو) و دکتر محمد باقری مدیر آموزشگاه استعدادهای درخشان امام خمینی برازجان اهدا شد.
امید است جهت تداوم و افزایش انگیزه ، تلاش صادقانه و موثر  مدیریت محترم و پرسنل  تلاشگر پژوهش سرای متقین برازجان در خلق چنین  دستاوردها و افتخاراتی  توسط مسولین محترم استانی و شهرستانی  هم دیده و ارج نهاده شود ،انشالله.

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت