نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
1008
4745
24188
21737
15237730

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

رونمایی از تلویزیون ال‌جی ساخته شده از نقاط کوانتومی(نوعی نانو ذره)

رونمایی از تلویزیون ال‌جی ساخته شده از نقاط کوانتومی(برگرفته از سایت nano.ir)

 

شرکت ال‌جی با استفاده از نقاط کوانتومی عاری از کادمیم، تلویزیون 4K جدیدی ساخته است. این شرکت از این محصول جدید خود در نمایشگاه لاس‌و‌گاس رونمایی کرد.

شرکت ال‌جی از تلویزیون فوق اچ‌دی 4K خود که با استفاده از فناوری نقاط کوانتومی ساخته شده، در نمایشگاه لاس‌وگاس رونمایی کرد. این تلویزیون مبتنی بر نقاط کوانتومی، دارای رنگ‌های بیشتری نسبت به تلویزیون‌های موجود در بازار بوده و اشباع رنگ بیشتری نسبت به LCDها دارد.
نمایشگر نقاط کوانتومی ال‌جی طیف رنگ گسترده‌ای دارد. در این تلویزیون‌ها از نانوبلورهای 2 تا 10 نانومتری استفاده شده که موجب بهبود چشمگیری در روشنایی تصویر شده‌است. هر نقطه در این نمایشگر بسته به ابعاد خود، رنگ متفاوتی را نشر می‌دهد. با افزودن یک فیلم نازک از نقاط کوانتومی در جلوی نور زمینه LCD، نرخ تولید رنگ تصویر بهبود می‌یابد. از آنجایی که نقاط نانومقیاس رنگ‌های زنده‌ای ایجاد می‌کنند، فناوری نقاط کوانتومی می‌تواند کیفیت تصویر بالاتری ایجاد کند. دقت رنگ‌ها در این نمایشگر بالا بوده و زاویه دید بیننده بسیار وسیع است.
نقاط کوانتومی مورد استفاده در این نمایشگر عاری از فلزات سنگین نظیر کادمیم است تا خطری برای محیط‌زیست نداشته باشد. این‌کی لی، از مدیران شرکت ال‌جی، می‌گوید:  "به دلیل امکان تولید رنگ زنده و تصویر شفاف‌تر، این تلویزیون جدید می‌تواند تصاویری با کیفیت بالاتر ارائه کند. استفاده از فناوری نقاط کوانتومی در این تلویزیون‌ها موجب شده تا شرکت ال‌جی به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در ارائه فناوری‌های نمایشگر پیشرفته شناخته شود".

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت