نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
17019
19953
17019
140802
15624813

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

آزمایشگاه تخصصی نانو تکنولوژی و لابراتوار زبان های خارجه در پژوهشسرای متقین برازجان افتتاح شد

مراسم افتتاحیه آزمایشگاه تخصصی نانو تکنولوژی و لابراتوار زبان های خارجه صبح امروز هفدهم خرداد با حضور مسئولین و فرهنگیان در پژوهشسرای متقین برگزار شد.

مدیر کل حوزه استاندار بوشهر در این آیین ضمن تشکر از بانیان برپایی این آئین گفت: امروز فرصتی است تا از مقدس ترین فعالیت ها که فعالیت علمی است سخن بگوییم.

مهرداد ستوده ادامه داد: مفهوم استقلال در اندیشه ی امام (ره) تا آنجا که ما درک کردیم تکیه بر خود و نیاز نداشتن به بیگانگان است، ولی این اصلاً به معنای این نیست که کشور ایزوله شود و ارتباط خود را کاملاً قطع کنیم بلکه مفهوم واقعی آن مراوده با تکیه بر احترام متقابل و تکریم است. نباید به بهانه ی مستقل شدن ارتباطات خود را قطع کنیم و از سایر کشورها جدا شویم.

 

وی اظهار کرد: امسال که با هوشیاری رهبر معظم انقلاب سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نام گرفت، مسیر پیش رو مشخص شده است، به این مفهوم که با تکیه بر سازمان های دانش بنیان، تخصص مورد نیاز صنعت را در استان بومی کنیم و در همین راستا استاندار بوشهر با تدبیر نسبت به انعقاد قراردادهای آموزش با سازمان انرژی اتمی و صنعت نفت و گاز تلاش بسیاری نموده است.

ستوده افزود: با توجه به لزوم استفاده از نیروهای بومی و به کار گرفتن آنها در بخش های مختلف انرژی و صنعت، فارغ التحصیلان ما بایست در تمام زمینه ها متخصص باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز ما می توانیم ادعا کنیم در هر تخصص و رشته ای که نیاز داریم نیروی بومی وجود دارد، گفت: مشکل امروز ما این است که فردی که فارغ التحصیل میشود فقط به مدرک خود تکیه دارد اما تخصصی ندارد، و یا زبان انگلیسی نمی داند که با توجه به نتیجه دادن برجام و در صورت همکاری با شرکت های خارجی در حوزه انرژی این مسئله بیشتر نمود پیدا میکند. ما باید تلاش کنیم وقتی فردی فارغ التحصیل میشود فقط به تخصص مربوط به خودش تکیه نکند بلکه تحت آموزش های دیگر نیز قرار بگیرد و علی الخصوص به آموزش های فنی و حرفه ای و زبان های خارجی توجه بشود.

مهرداد ستوده افزود: در این زمینه توقع ما از شوراهای شهر و روستا این است که از فعالیت های علمی پژوهشی حمایت کنند و همچنین توقع ما از روابط عمومی ها این است که موفقیت ها، تلاش ها، نکات مثبت و کارهای خوب را معرفی کنند تا انگیزه ای برای سرازیر شدن امکانات به سمت جامعه هدف ایجاد شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز ضمن تشکر از حمایت های استاندار در زمینه افتتاح آزمایشگاه نانو گفت: در اینجا لازم میدانم از همه کسانی که همواره حامی خوبی برای حس نوع دوستی و همیاری به خصوص در مسائل فرهنگی هستند نیز تشکر ویژه ای داشته باشم.

سید حسن لواسانی فرد ادامه داد: قرار است امروز دو پتانسیل جدید به مجموعه پژوهشسرا اضافه بشود. ما جزو سه پژوهشکده ی برتر در سطح کشور هستیم. همچنین دبیرخانه ی فناوری نانو در برازجان است که این نشانه ی استعداد و ظرفیت بالای فرزندان و دانش آموزان در استان و شهرستان دشتستان است.

وی افزود: ما پارسال مقام هایی را در زمینه نانو آورده ایم که این نشانه ی پتانسیل علمی بالای دشتستان است.

 در پایان نیز از محل لابراتوار زبان های خارجه در طبقه همکف پژوهشرای متقین برازجان و آزمایشگاه نانوتکنولوژی بازدید صورت گرفت.


اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت