نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
9646
20597
50004
162703
15516996

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

تجلیل از نادر استوار، کارآفرین و خیر مدرسه ساز دشتستانی


دوازدهمین آئین نکوداشت فرزانگان دشتستان که به تجلیل از نادر استوار کارآفرین و خیر مدرسه ساز دشتستانی اختصاص داشت  با حضور اقشار مختلف مردم و مقامات عالی شهرستانی و استانی ، شامگاه 29 شهریور ماه در پژوهش سرای متقین برگزار شد. در این بزرگداشت ، رئیس آموزش و پرورش دشتستان ضمن تبریک عید غدیر گفت: خداوند را به جهت تداوم این یادواره ها شکر می کنم، و بر خود لازم میدانم از تمام کسانی که آبرویی برای آموزش و پرورش هستند تقدیر کنم.
سید حسن لواسانی فرد افزود: نادر استوار از توده انسان های محروم برخاسته است اما حالا می توان از او به عنوان کارآفرین برتر و توانمند استان بوشهر یاد کرد.
وی ضمن تقدیر از رئیس پژوهش سرای متقین به جهت برگزاری این مراسم گفت: نادر استوار از جمله افرادی است که تا بحال خوب کار کرده است و همه ی اعمال ایشان شایسته و ستودنی است.
جناب لواسانی فرد تصریح کرد: ما اولین مجمع خیرین مدرسه ساز استان را در آموزش و پرورش دشتستان تشکیل داده ایم.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز با اشاره به اینکه همه انسان ها یک دارایی هایی دارند، گفت: جان، مال و عقیده دارایی های انسان هستند که با همین ها آزمایش می شوند، خوشا به حال آنان که عاقل و زمان شناس هستند. همچنین همه ی ما موقعیت هایی داریم که آن ها را از دست می دهیم.
گرگین ادامه داد: نادر استوار عقیده ی مقدسی دارد. ایشان با عقیده خوب خود وارد شد و هر چه داشت در طبق اخلاص گذاشت. پولی را که می توانست در جای دیگر و شهر دیگر هزینه کند در شهر خود هزینه کرد، برای بسیاری از جوانان کار ایجاد کرده و بقیه خیرین را نیز حرکت داده است. استوار با آوردن امکانات و تغییر مبلمان شهری چهره ی شهر را در چشم شهروندان و مهمانان زیبا کرده است.
وی افزود: مراسم تجلیل و تکریم امشب از نادر استوار تجلیل از یک عقیده مقدس است که در جهت خدمت به شهرش است. همه توفیقاتی که آقای استوار داشته است بدون لطف خداوند باری تعالی میسر نبوده است. از خدای بزرگ توفیق برای این مرد زرنگ و موقعیت شناس را خواستاریم.
شهردار برازجان با تشکر از خدمات خیرین گفت: من معتقدم کاری که خیرین می کنند کاری عاشقانه است و این کار با ماشین حساب و ضرب و تقسیم محاسبه نمی شود.
سعید شمالی نژاد افزود: شهر ما به عنوان دومین شهر استان با این سابقه فرهنگی در مقایسه با سایر شهرها شهری محروم از امکانات است. امیدواریم آقای استوار و آقایان استوارها تکثیر شوند و ما نیز بتوانیم در جهت تسهیل مسیر سرمایه گذاری و کار خیر قدم برداریم.
وی با اشاره به اینکه ما باید مسیر خیر را هموار کنیم، تصریح کرد: دستگیری صرفا خرج کردن در حد آقای استوار و آقای صادقی نیست و هر کدام از ما که بتوانیم به حد توان خود از محرومان دستگیری کنیم توانسته ایم دین خود را ادا کنیم.
نادر استوار ضمن تشکر از برگزاری این نکوداشت گفت: برای تربیت فرزند دو راه وجود دارد، یکی اینکه از دیوار شکسته پرهیز کرده و تا می توانیم بچه را از جامعه دور نگه داریم. در این حالت تنها راهی که برایش می ماند درس خواندن است و وقتی بچه بزرگ شد فقط درس خوانده است، نه کاری بلد است و نه می تواند در جامعه زندگی کند بنابراین به کار اداری بسنده می کند. این فرد با اولین چالشی که در زندگی خود برخورد کند راه حل او گریز است و این زمینه ی بسیاری از مشکلات مثل طلاق در جامعه می شود.
دلیل این مشکلات این است که ما جوانی را ساخته ایم که آماده زندگی نیست. اگر تلاش کرده بود، و به سختی و با همت خود خانه، کار و پول بدست آورده بود آن را به آسانی از دست نمی داد.
وی افزود: طرف مقابل این نوع تربیت ساختن یک فرد کاری، زرنگ و متعهد است که در این صورت از او یک فرد برای زندگی ساخته ایم.
استوار با اشاره به اینکه کسی که بی نیاز است پادشاه است گفت: انسان بی نیاز هر کسی را دوست بدارد از روی بی نیازی است. مثل عشق مادر به فرزند که از بی نیازی است و قلب مادر بر مبنای دوست داشتن می تپد و حتی هنگام جدایی از فرزند به سبب کار یا ازدواج نیز شاد و راضی است چون موفقیت و خوشبختی او را می خواهد.
این کارآفرین و خیر دشتستانی تصریح کرد: ما اگر بچه را به جامعه بفرستیم و فرزند قوی ساخته باشیم دیوار شکسته را محکم کرده ایم، و اگر دوستی بر مبنای بی نیازی را به او یاد داده باشیم به همه جامعه سود رسانده ایم. این دوستی برای شهر ما نیز آورده هایی را به ارمغان می آورد. اگر شهرمان را دوست بداریم برای حل مسائل آن تلاش می کنیم.
استوار اظهار داشت: اگر بچه های تلاشگر بسازیم می توانند جامعه را نجات بدهند، اگر نه مشکلات زیادی در جامعه به وجود می آید. باید روحیه و هنر کار داشته باشیم و آن را به فرزندان خود نیز آموزش بدهیم.
در حاشیه این آئین فریبا جلالیان، شاعر توانمند دشتستانی به شعرخوانی پرداخت. جلالیان خوانش شعر زیبایی که دربردارنده نام مکان های مختلف استان بوشهر بود و شعر دیگری که برای تشکر از خدمات نادر استوار سروده بود را با صدای دلنواز خود به حاضرین تقدیم کرد.
در انتهای این آئین هدایایی به رسم یادبود و به پاس خدمات نادر استوار در زمینه های مختلف شهرسازی و امور خیریه به ایشان اهدا شد.

















اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت