نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
7786
20597
48144
162703
15515136

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

سیزدهمین نکوداشت فرزانگان دشتستان تجلیل از دکتر مهدی ماحوزی




تجلیل از دکتر مهدی ماحوزی استاد ادبیات و مولوی شناس دشتستانی


سیزدهمین نکوداشت فرزانگان دشتستان ویژه تجلیل از دکتر مهدی ماحوزی استاد ادبیات و مولوی شناس دشتستانی عصر پنج شنبه 8 مهر ماه در پژوهش سرای متقین برگزار شد.
در این بزرگداشت ،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان با تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این همایش گفت: روز بزرگداشت مولانا را به همه دوستان و فرهیختگان تبریک می گویم و همچنین جا دارد امشب از مولوی شناسان بزرگ یاد کنیم که امروز میزبان یکی از این بزرگان هستیم.

داوود یحیایی ادامه داد: دکتر مهدی ماحوزی زحمات زیادی را در شناساندن مولوی کشیده و در زمینه مولوی شناسی بسیار قلم زده است. وی تصریح کرد: تقدیر از فرهیختگان و بزرگان هر جامعه کاری نیکو و پسندیده است و این تقدیر اگر از مفاخر و مشاهیر ادبی باشد بسیار زیباتر و باارزش تر است.

استاد حبیب الله نگهبان، شاعر دشتستانی گفت: دکتر مهدی ماحوزی از مفاخر ادبیات ما می باشد. پژوهش های ایشان جهانی است، امیدوارم همواره سایه ی پرمهر ایشان بر سر ما باشد و از وجود پربارشان استفاده کنیم.

وی افزود: فرزند برومند ایشان، دکتر امیرحسین ماحوزی نیز در پزشکی مقام بالایی دارند. ایشان به قدری به ادبیات فارسی و شغل پدر علاقمند بودند که الان دوشادوش پدر فعالیت ادبی می کنند.

استاد حیدر عرفان با خواندن شعری گفت: وصیت نامه ی من این است که روی پارس و پارسی کار بکنید. وقتی می گوییم فردوسی هویت است، هویت اصلی برای ما است و باید روی زبان و گویش خود نیز کار کنیم.

عرفان با بیان خاطراتی از مهدی ماحوزی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مرهون زحمات بی شائبه دکتر ماحوزی است و حق شناسی از ایشان وظیفه ای است که بر گردن همه ما می باشد.

شیرین ماحوزی، نویسنده دشتستانی ضمن معرفی کتاب " عشق در خانه پدری " که به تازگی نوشته است، گفت: نوشتن این رمان را در 25 آبان 75 در تهران آغاز کرده و در 24 خرداد امسال توانستم آن را با کمک شایان دوستان و عموی بزرگوارم به چاپ برسانم. کتاب من در اداره ارشاد برازجان و بوشهر، اداره بهزیستی و کتابخانه های عمومی شهرستان دشتستان به فروش می رسد.

شیرین ماحوزی ادامه داد: این رمان زندگی دو نسل را با هم مقایسه می کند.  در این رمان خواستم جایگاه زن در گیتی و تاثیرگذاری او را نشان بدهم. من به زنان ایران زمین افتخار می کنم.

دکتر مهدی ماحوزی، استاد ادبیات و مولوی شناس ضمن تشکر از برپایی این مراسم تجلیل گفت: اداره آموزش و پرورش و مجموعه پژوهشسرای متقین با این نوع اقدامات برای تقدیر از فرهیختگان توانسته است فصل جدیدی از احترام به فرهنگ و ادب را رقم بزند.

وی افزود: مقام دانشجویی مقامی است بسیار بالا و اگر انسان بتواند مشمول این عنوان ارزنده باشد بسیار کار والایی کرده است.

استاد ماحوزی با بیان این جمله که " باید از مولانا صحبت کنم که این روز اوست " به بیان حکایت هایی از مولانا پرداخت.

وی سپس با بیان شیرین خود شعرها و داستان هایی از مولانا جلال الدین و شمس تبریزی را برای حاضرین خواند.

در انتهای این آئین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از دکتر مهدی ماحوزی به پاس پژوهش های ایشان تجلیل به عمل آمد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت