نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
7163
19784
46110
140802
15653904

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

جشنواره پروین اعتصامی در پژوهش سرای متقین برازجان برگزار گردید

به نقل از سایت اتحاد خبر:
به گزارش اتحاد خبر، فریبا جلالیان شاعر برازجانی، دبیر انجمن فرهنگ و ادب دیدگاه ضمن خوشامدگویی به حاضرین و مدعوین گفت: با همت بلند دوستان و همراهان و همکاری ایشان توانستیم این محفل پرشور را برگزار نماییم.
جلالیان با خواندن شعری محلی سروده خودش از همکاری تمام دست اندرکاران همایش تقدیر و تشکر کرد.

حسن انصاری، طنزپرداز دشتستانی با توضیح انواع ادبی در شعر فارسی عنوان کرد: شعرهای پروین در حوزه ادب تعلیمی قرار می گیرند و بسیاری معتقدند زبان شعر باید زبان استعاره باشد و ادب تعلیمی را شعر نمی دانند، اما ما می بینیم که زبان سعدی نیز یک زبان تعلیمی است.

وی با توضیح مرز بین شعر و ناشعر اظهار داشت: شعرهای مبارزاتی و اجتماعی پروین اعتصامی گاه از چشم ما دور می ماند. ما شاعران کمی داریم که در این حوزه شعر گفته باشند مانند صیف فراهانی و یا شعر چشمه و سنگ بهار، شعر مست و محتسب پروین اعتصامی نیز از این نوع است.

انصاری که با تخلص امرو هیچستانی طنز می نویسد، در پاسخ به یکی از حاضرین که از او خواست از خودش نیز صحبت کند اینگونه گفت: من برای یک نشریه کار می کردم و دبیر صفحه طنز و سرگرمی بودم، زنده یاد منوچهر آتشی نیز دبیر ادبیات آن نشریه بود. اولین طنزی که برای چاپ بردم بالای آن نوشته بودم: امرو دشتستانی، امرو مخفف نام امرالله است که این نام در آن زمان رایج بوده است. در شماره قبل نیز آتشی مطلبی با عنوان قناری با چه لهجه ای آواز می خواند، در مورد فایز و دعوای بین دوستداران او مبتنی بر دشتستانی یا دشتی بودن او نوشته بود. بنابراین از من خواستند به جای دشتستانی بنویسم هیچستانی، تا کنایه ای برای این دعوای بی حاصل باشد و مردم بدانند که منطقه مهم نیست، از آن زمان من امرو هیچستانی نام گرفتم.

صفیه مهدوی، شاعر و موسس انجمن دیدگاه با اشاره به اهداف شکل گیری انجمن اظهار داشت: با توجه به کثرت جمعیت برازجان و وجود قشر تحصیلکرده در این شهر نیاز به افزایش کانون های ادبی در شهر برازجان احساس میشد، بر همین اساس انجمن شعر و ادب دیدگاه تاسیس گردید و برای محل برگزاری این انجمن کتابخانه عمومی انتخاب شد.

وی ادامه داد: تا مدتی این نشست مخاطب خود را نیافته بود و حتی روزهایی بود که به تنهایی در نشست حضور یافته و ساعات را سپری می کردم، اما پس از مدتی اهل ادب و علاقمندان شعر جای آن را یافته و به دیدگاه پیوستند. از آن زمان تا امروز دیدگاه محل حضور و رشد شاعران نوپا و پرورش استعداد آنان بوده است.

مهدوی با بیان این موضوع که ما توانسته ایم شاعران خوب و صاحب نامی را در انجمن داشته باشیم، عنوان کرد: معرفی شاعران و بنیان گذاران سبک های ادبی، شاهنامه خوانی، بررسی دفتر اول مثنوی مولوی، معرفی شاعران معاصر و بررسی آثار ایشان، تدریس وزن و عروض شعر توسط استاد انصاری، ایجاد فرصت برای بروز استعداد شاعران و برنامه مشاعره در نشست های آخر هر ماه از جمله فعالیت های دیگر انجمن بوده است. من افتخار می کنم که توانستم این انجمن را به جایگاه خوبی برسانم و حالا که خود در برازجان نیستم انجمن را به خانم فریبا جلالیان سپرده ام تا در راستای اهداف آن حرکت کند.

به گزارش اتحاد خبر، فرخنده استادزاده، معصومه خدادادی، عفت نیکنام، ماهرخ کمالیان، آرش صفرپور و ارسلان دشتی از اعضای انجمن دیدگاه نیز به شعرخوانی پرداختند. همچنین گروه موسیقی شکوفه های گلزار با گویندگی زهرا بوستانی، تنظیم صدا رضا جعفرزاده، ویولن امین دهقان، تار میلاد محمدزاده، تنبک علی براتی و آواز خداکرم همایون مهر تصنیفی از پروین اعتصامی را به زیبایی اجرا کردند.

شعر طفل یتیم از سروده های پروین اعتصامی با خوانش زهرا بوستانی و نقش آفرینی آناشید مزیری و پنج نفر دیگر از همراهان به زیبایی به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است این همایش با همکاری انجمن تاریخ، فرهنگ و ادب دشتستان، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برازجان، کمیسیون امور بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر برازجان و همکاری جمعی از فرهیختگان و ادیبان شهر برازجان برگزار گردید.






























اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت