نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
8566
20597
48924
162703
15515916

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

هفته محیط زیست و انتقال آموزشهای محیط زیستی به جامعه




هفته محیط زیست فرصت مناسبی برای پرداختن به اهمیت، نقش و جایگاه این میراث بزرگ و بررسی و تبیین چگونگی حفظ و حراست از آن برای نسل امروز و نسلهاي فرداست.

بدون شک ارائه آموزشهای زیست محیطی به طرق گوناگون به شهروندان و ایجاد تعهدمندی نسبت به تغییر شیوه های زندگی به نوعی که با محیط زیست همخوان باشد یکی از این راهکارهاست.

به گزارش روابط عمومی محیط زیست، یکی از این شیوه ها در انتقال آموزشهای محیط زیستی به جامعه زبان هنر است. اخیراً و در هفته محیط زیست امسال نمایشگاه کاریکاتوری شامل آثار زیست محیطی با عنوان ما و محیط زیست توسط هنرمند برازجانی علیرضا احمدی خرم در گالری هنرمندان پژوهشسرای متقین برازجان دایر شد.

 در این نمایشگاه 22 اثر طنزآمیز با محوریت نقش و اهمیت رفتارهای زیست محیطی شهروندان به نمایش در آمده است.

 علیرضا احمدی خرم در خصوص هدف از برگزاری این نمایشگاه گفت: به نظر می رسد اولین قدم برای حفظ محیط زیست تغییر باورهای ما شهروندان در خصوص اهمیت این موضوع باشد چرا که معمولا جایگاه رفتار و آموزشهای مرتبط با این مساله در خانواده ها هنوز کمرنگ است.

 وی افزود: برای آنکه بتوانیم ذخایر ارزشمند محیط زیست مان را برای نسل های بعد حفظ کنیم باید فرزندان امروز را در خصوص محیط زیست به طور مطلوبی آموزش دهیم که این مساله شامل شیوه های جمع آوری و بازیافت زباله ها، شیوه های مصرفی و صرفه جویی در آب و بحث هوای پاک است که به راحتی می توان با زبان هنر نیز در کنار شیوه های کلامی در کودکان دغدغه رفتارهای محیط زیستی را ارتقا بخشید.

 این هنرمند برازجانی در خصوص نمایشگاه خود گفت: در این آثار با زبانی روان سعی شده رفتارهای شهروندی ما در خصوص محیط زیست مورد اشاره قرار گیرد.اینکه با شیوه مصرف در خانواده چگونه باید مواجه شد، پسماندهای خانگی و زباله چگونه توسط خود ما ظاهر شهر را آلوده می کنند و در بخش دیگر ما شهروندان با آلوده کردن هوا چه تاثیری بر محیط زیست می گذاریم. محدوده تمام آثار ارتقای رفتار شهروندان در خصوص محیط زیست با زبان طنزگونه است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت