نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
15952
18569
95806
162703
15562798

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

کشف دو سیارک در پنجمین جنبش بین المللی جستجوی سیارک ها

تیم نجومی پژوهشسرای دانش آموزی متقین برازجان که در پنجمین جنبش ایرانی جستجوی سیارک ها شرکت کرده بود موفق به کشف مقدماتی دو سیارک شد. این جنبش که از سال 2006 توسط IASC برگزار می شود؛ پروژه ای بین المللی برای یافتن سیارک ها در منظومه شمسی است. داده های حاصل از این کشفیات در شناخت سیارک ها، شکل گیری منظومه شمسی و همچنین شناسایی سیارک های اطراف زمین به دانشمندان یاری می رساند.

تیم پژوهشسرای متقین برازجان با شرکت خانم ها کیانا زنده باد و رومینا حاجیان از متوسطه اول فرزانگان، نگار پور برازجانی از متوسطه اول غیردولتی آزاده و نیلوفر خواجه فرد از متوسطه اول نمونه رضوان تحت هدایت آقای علی کرمی نژاد (مدرس ریاضی و نجوم) در این جنبش، موفق به کشف دو سیارک شدند، این سیارک ها طی گزارشی به IASC ارسال شده که توسط  (همکاری بین‌المللی تحقیقات نجومی) IASC مورد تایید مقدماتی قرار گرفته است.

 

در ادامه این سیارک ها برای ثبت نهایی و تایید آن تحت مطالعه و رصدهای مداوم  قرار خواهند گرفت و پس از مطالعات دقیق، در رده بندی مناسب ثبت خواهند شد.


شایان ذکر است برای اولین بار تیمی دانش آموزی از استان بوشهر موفق به شرکت و کشف سیارک در این جنبش بین المللی شده است؛ این موفقیت بزرگ و ارزشمند را به جامعه علمی استان و خصوصا جامعه نجومی و دانش آموزی برازجان تبریک می گوییم و امیدواریم در روزهای باقیمانده این پروژه نیز شاهد کشفیات بیشتری از این تیم باشیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت