نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
19918
19965
115468
140802
15723262

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

نکاتی براي مهارت تند خوانی سری1

  • مکثــها و توقفهاي چشمان خود را حین مطالعه سطور کــاهش دهید. این همان تمرکزهاي لحظه اي بر روی حروف و واژه ها اسـت. مـا هنگام خواندن هر یک از سطرهاي یک مـتـن چشمان خود را بصورت جهشی بسمت جلو حرکت می دهیم اکنون هر میزان که ما این مکثـها و جهشــها را کـاهش دهیـم سـرعـت خـوانــدنمان نیز افزایش می یابد . تـــعداد این توقفها معمولا در افراد کند خوان به 7 بار در هر سـطر میرسد اما شما میتوانید این تعداد مکث را به 3 بار در هر سطر کاهش دهید . نکته:هنگام مطالعه چشمان خود را در طول سطور حرکت دهید و نه سر خود را.

 

  •   نکته: براي کاهش مکث ها و توقفها می بایست حوزه دید خود را افزایش دهید. براي این منظور شما باید سعی کنید تا تصاویر واقع در گوشه چشمان خود را بدون اینکه بطور مستقیم به آنها نگاه کنید،ببینید .
  • نکته:اجازه ندهید حین مطالعه دیدتان دچار سرگردانی گردد .
  •     واژه ها را گروه بندي کنید. ما دیگر آموخته ایم که چگونه حروف را با یکدیگر ترکیب کرده و کلمات را خوانده و درك کنیم. اکنون باید بیاموزیم که دسته اي از کلمات را با یکدیگر ترکیب کرده و یک جمله را در آن واحد بخوانیم. و در قدم بعدي باید بیاموزیم که چگونه جملات را دسته بندي کرده و مفهوم کلی یک پاراگراف را استخراج کنیم .
  • نکته: ثابت شده که دسته بندي واژه ها قوه ادراك و فهم را افزایش میدهد. بطور کلی مفهوم را از یک دسته واژه آسانتر میتوان استخراج کرد تا از کلمات منفرد و حتی حروف تک.
ادامه دارد...

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت