نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
13261
20597
53619
162703
15520611

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

آموزش تند خوانی سری دوم

- هدفمند مطالعه کنید. هدف خود را از مطالعه هر مطلبی از پیش تعیین کنید. که چه نوع اطلاعاتی را می خواهید کسب کنید. این کار سبب میگردد تا شما اطلاعات غیر ضروري و حاشیه اي را در فرایند مطالعه حذف کنید.

- فقط کلمات و مفاهیم کلیدي را مطالعه کنید. ما براي نگاشتن مطالب ناگزیریم پاره اي دستورات نوشتاري و ساختار صحیح جملات را رعایت کنیم. اما هنگام خواندن خیر .40 تا 60 درصد کل یک متن از واژه ها و حروف بی اهمیت و غیر ضروري (البته براي درك آن) تشکیل یافته است. مانند "یا ". بیاموزید تنها اسم ها و افعال را بخوانید. نکات و مفاهیم اصلی یک و " و حروف ربط مانند " پاراگراف را یافته و آن را در ذهن بسپارید و جزئیات خارج از موضوع اصلی را حذف کنید.

- با صداي بلند مطالعه نکنید. سرعت ادا کردن و صحبت کردن بسیار کمتر از ظرفیت یادگیري و مطالعه شماست. در فرایند مطالعه می بایست فقط چشم ها و مغز درگیر باشند. سرعت قوه بینایی شما بسیار بیشتر از سرعت تکلم شماست. بنابراین از تلفظ حروف و واژه ها حین مطالعه خودداري کنید. اما مسئله اصوات به همین جا ختم نمی شود. ما حین خواندن در ذهن خود نیز اصوات مرتبط با حروف و واژه ها را بیان می کنیم. این همان نداي درون شماست زمانی که به اصطلاح در دلتان مطلبی را می خوانید. یعنی ما پس از دیدن یک کلمه صبر می کنیم تا صداي مرتبط با آن کلمه (تلفظ) در ذهن امان کامل شود سپس به سراغ کلمه بعدي می رویم. این عادت نیز سرعت مطالعه شما را کاهش می دهد. به یاد داشته باشید که حذف کامل این صداها در مغز و ذهن غیر ممکن است اما می توان آنها را به حداقل رساند.

- در محیط مطالعه خود هر عاملی که موجب پرت شدن حواس شما می گردد را حذف کنید .

- هر میزان که شما با واژگان و اصطلاحات یک زبان آشنا تر ومانوس تر باشید درك بهتري نیز از متون نگاشته شده به آن زبان خواهید داشت. بنابراین تا می توانید واژه و اصطلاح جدید بیاموزید .

- تمرین کنید . تا می توانید تند خوانی را تمرین کنید. تند خوانی نیز همچون سایر مهارت ها نیاز به ممارست دارد.

- تمرکز خود را حین مطالعه حفظ کنید. بدین مفهوم که در حین خواندن مطلبی در آن واحد به چیز دیگري فکر نکنید .

 

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت