نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
8905
19465
67317
140802
15675111

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

تکمیلی ثبت نام نهمین جشنواره خلاقیت ابن سینا



نهمین دوره مسابقه کشوری خلاقیت ابن سینا توسط گروه کاپا با همکاری بنیاد نخبگان استان فارس و برخی از دانشگاه ها و سازمان های اجرایی استان فارس برگزار خواهد شد.

در دنیای امروز، خلاقیت یکی از ویژگی‌هایی است که نظام‌های تعلیم و تربیت به آن می‌پردازند و در کنار هوش، تفکر انتقادی، از ویژگی‌های اساسی و ممتاز انسان است و بدون شک فراهم کردن بستری مناسب جهت پرورش خلاقیت در دانش آموزان، تاثیر به سزایی در شکل گیری روحیه ی پرسشگری و حل مسئله در جامعه دارد. 
در همین راستا، گروه کاپا (کاشفان استعداد، پرورشگران اندیشه) هر ساله مسابقه کشوری خلاقیت ابن سینا را با هدف ایجاد و پرورش فرهنگ تفکر، خلاقیت، خردورزی و تخیل برگزار می کند تا دانش آموزان سراسر کشور بتوانند در یک محیط متفاوت اندیشه‌های خلاقانه شان را بروز داده و استعدادهای خود را به چالش بکشند. 
دانش‌آموزان پایه نهم و دوره متوسطه دوم سراسر کشور می توانند در قالب گروه های سه نفره از تاریخ 1/8/1397 الی 25/8/1397 با مراجعه به سامانهkapa.sums.ac.ir در نهمین دوره مسابقه کشوری خلاقیت ابن سینا ثبت نام کنند. 
مسابقه کشوری خلاقیت ابن سینا در دو مرحله برگزار می شود؛ مرحله اول مسابقه به صورت غیر حضوری می باشد و سوالات این مرحله از طریق سامانه کاپا در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و گروه‌ها فرصت دارند تا با استفاده از هر منبع موجود که مهم ترین آن‌ها تفکر و تخیل خودشان می باشد، نسبت به پاسخگویی به سوالات اقدام نمایند؛ سوالاتی که توسط كمیته علمی گروه كاپا طراحی شده و هیچ جواب مشخصی برای آن‌ها وجود ندارد و برای پاسخ دادن نیازی به داشتن مهارت یا اطلاعات خاصی نیست. در مرحله اول، پس از پایان یافتن مهلت زمان پاسخگویی به سوالات، دانش آموزان در قالب برنامه های مختلف با مسابقه در ارتباط هستند. پس از اتمام داوری پاسخ‌های دانش آموزان، از 20 گروه برتر در مرحله ی اول جهت شرکت در مرحله ی دوم که به صورت حضوری و به مدت 3 روز در شیراز برگزار خواهد شد، دعوت بعمل می آید تا با شرکت در مراحل مختلف عملی، خلاقیت و قدرت تفکر خود را به چالش بکشند.
نهمین دوره مسابقه خلاقیت ابن سینا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بنیاد نخبگان فارس، اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، دانشگاه شیراز، شهرداری شیراز، جهاد دانشگاهی استان فارس، اداره کل وزارت ورزش و جوانان استان فارس، مرکز نخبگان علوم پزشکی شیراز و پژوهش سرای دانش‌آموزی رازی شیراز برگزار می شود. 
علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین آگاهی از نحوه و شرایط ثبت نام به سامانه kapa.sums.ac.ir مراجعه نمایند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت