نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
16426
19163
35589
140802
15643383

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

آموزش تکنیک های تست زنی



بنام خدا


آزمون هاي چهار گزينه اي كه در كشور ما تحت عنوان آزمون هاي تستي شناخته مي شوند يكي از انواع آزمون ها مي باشد، كه در سال هاي اخير بسيار مورد توجه قرار گرفته و در كنكور نيز نقش اساسي را دارا مي باشد. داوطلبان كنكور به دليل اينكه در طول تحصيل خود معمولاً با آزمون هاي تشريحي سروكار داشته اند در برخورد با اين گونه آزمون ها دچار مشكلاتي مي شوند. عده اي كه مي خواهند خود را فقط در طول يك سال
( سال آخر ) با سيستم تستي آشنا كنند تا بتوانند در اين آزمون ها نتيجه ي خوبي را كسب نمايند، قطعاً با مشكلاتي مواجه مي شوند. بنابراين به عنوان يك پيشنهاد بسيار مهم به دانش آموزان توصيه مي كنم كه با سؤالات چهارگزينه اي و نحوه ي پاسخ گويي به آن ها از سال هاي قبل آشنا شوند. مثلاً پس از تسلط به مفاهيم و مطالب يك درس و پس از حلّ تمرين هاي آن، به عنوان مسايل اضافه به پاسخ گويي تست هاي مربوط به آن موضوع بپردازيد. البته دانش آموزان سال هاي دوم و سوم دبيرستان بايد اين مسأله را جدي تر بگيرند
.

در آزمون هاي چهارگزينه اي تأكيد سؤالات بر روي مفاهيم و جزييات مي باشد. بنابراين در هنگام مطالعه جهت آمادگي براي اين آزمون ها، همه ي نكات درس را به دقت بخوانيد و هيچ قسمتي را رها نكنيد، خود را به جاي طرّاح سؤال گذاشته و سعي كنيد هيچ نكته اي را از قلم نيندازيد.
توجه داشته باشيد كه موفقيت در كنكور همانند گنجينه اي است كه درون صندوقي قرار دارد و كليد آن در سطرسطر كتاب هاي درسي گذاشته شده است و براي دست يابي به آن بايد سطر به سطر كتاب را به دقت بخوانيد و بفهميد.
تست چيست؟
معمولاً سؤالات آزمون ها به دو صورت باز پاسخ و بسته پاسخ تنظيم مي گردد.
منظور از سؤالات باز پاسخ همان سؤالات انشايي هستند كه در اين نوع سؤالات پاسخ دهندگان هرگونه كه تمايل دارند مي توانند به سؤالات طراحي شده جواب بدهند. اما سؤالات بسته پاسخ يا همان تست ها، به سؤالاتي گفته مي شود كه پاسخ هاي آن قبلاً توسط معلم تهيه شده و دانش آموز فقط بايد پاسخ هاي موردنظر خود را انتخاب نمايد.

تست ها از دو قسمت تشكيل شده اند:

الف) صورت سؤال ( متن پرسش يا تنه سؤال )
ب) گزينه ها يا پاسخ هاي پيشنهادي

تنه ي سؤال يك جمله استفهامي است و گزينه ها، پاسخ هاي احتمالي آن هستند كه پاسخ دهنده از بين آن ها جواب يا جواب هاي موردنظر را انتخاب مي كند.

درصدگيري ( نمره ي خام )

با توجه به اين كه در آزمون هاي استاندارد مانند آزمون سراسري و يا دانشگاه آزاد اسلامي نمره ي منفي وجود دارد اگر به سؤالي پاسخ غلط بدهيد. علاوه بر اين كه نمره ي مربوط به آن را دريافت نمي كنيد، نمره اي را نيز از دست مي دهيد يعني به ازاي هر سه پاسخ غلط يك پاسخ صحيح حذف مي شود. بنابراين توصيه مي كنم به سؤالات با دقت پاسخ دهيد و به سؤالاتي كه پاسخ آن ها را نمي دانيد پاسخ ندهيد.
براي تعيين درصد پاسخ گويي صحيح به سؤالات با احتساب نمره ي منفي از رابطه ي زير استفاده مي كنند:

(تعداد صحیح ضربدر 3 منهای تعداد غلط ) تقسیم بر تعداد کل تست ضربدر3 .
جواب آخر را هم در 100 ضرب می کنید تا اعشارش از بین برود.
مثلا" درصد ریاضی شما می شود :
(25 * 3) – 4 / (30 * 3) =0.72 *100 = 72%)


تذكر: در هنگام تست زني سعي كنيد از برگه هاي مخصوص پاسخ ( پاسخنامه ) استفاده كنيد و از پاسخ دادن به صورت زير اجتناب كنيد:
20- الف 21- ج 22- الف 23- د
برای آموزش بیشتر بر روی لینک زیر کلیک فرمایید:

کلیک

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت