نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
566
19784
39513
140802
15647307

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

برگزاری آیین افتتاحیه نمایشگاه کاریکاتور «علیرضا احمدی خرم» با موضوع فرهنگ شهروندی





آیین افتتاحیه نمایشگاه کاریکاتور "شهر من، شهر ما" از آثار «علیرضا احمدی خرم»،هنرمند دشتستانی با موضوع فرهنگ شهروندی ساعت 10:30 صبح روز هشتم اسفند ماه در پژوهش سرای متقین برگزار شد.


 آیین افتتاحیه نمایشگاه کاریکاتور "شهر من، شهر ما" شامل آثار «علیرضا احمدی خرم»، هنرمند دشتستانی با موضوع فرهنگ شهروندی با حضور شهردار برازجان،مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان و جمعی از مسئولین برگزار شد.آقای علیرضا احمدی خرم با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ شهروندی گفت: ما در ستاد بزرگداشت روز برازجان یک روز را با نام فرهنگ شهروندی و شهرنشینی نامگذاری کردیم، و به همین دلیل و تناسب موضوعات، افتتاحیه این نمایشگاه را همزمان با این روز برنامه ریزی کردیم.
 

این هنرمند دشتستانی با بیان اینکه نمایشگاه متشکل از 28 اثر کاریکاتور با موضوعات مختلف است، اضافه کرد: موضوعات آثار ارائه شده در نمایشگاه فرهنگ ترافیک،رانندگی، آپارتمان نشینی، محیط زیست، تکدی گری، دیوار نوشته‌ها، بهسازی و مبلمان و فضاسازی شهری را شامل می شود. 

احمدی خرم که در حوزه نویسندگی، طنز و نمایشنامه نویسی نیز فعالیت دارد، عنوان کرد: گرایش ذهنی من همواره به این موضوعات بوده است و هدف از ارائه این آثار نیز ارتقاء فرهنگ شهروندی می باشد. من به این دلیل به کاریکاتور علاقه دارم که زبان مناسبی برای بیان دغدغه های انسانی و مسائل اجتماعی و یک زبان نمادین فارغ از بیان مستقیم و نصیحت گونه است و با بیننده ارتباط خوبی برقرار می کند. کاریکاتور پیام ها را در کوتاه ترین زمان با مخاطب در میان می گذارد.

وی افزود: مردم همیشه به من لطف داشته و استقبال خوبی از آثارم داشته اند و نمایشگاه قبلی نیز بازخورد خیلی خوبی داشت. به هر حال شهروندان بایست در حوزه فرهنگ شهروندی خودشان را بازوی مدیریت شهری دانسته و خود را یک شهروند مسئول بدانند و در این حیطه احساس مسئولیت نمایند تا یک شهر عاری از آسیب های اجتماعی داشته باشیم. تمرکز ما نیز بیشتر بر خرده فرهنگ های شهروندی و ارتقاء آنها بوده است.

علیرضا احمدی خرم در گفتگو با «اتحاد خبر» اظهار داشت: در واقع انگیزه اصلی من بازنگری در رفتارهای شهروندی و یادآوری این است که خودمان را در قبال شهرمان مسئول بدانیم و همراه نهادهای مسئول و مدیریت شهری باشیم. حقیقتاً اگر فرهنگسازی صورت بگیرد هزینه های مدیریت شهری پایین می آید.

 

این هنرمند دشتستانی خاطرنشان کرد: نمایشگاه من همزمان با روز فرهنگ شهروندی هفته ی برازجان برگزار شده و از خانم سیده خدیجه حسینی، دبیر ستاد بزرگداشت روز برازجان به دلیل تلاش های ایشان تشکر می کنم.

 

گفتنی است، این نمایشگاه تا روز جمعه دهم اسفند ماه در محل نگارخانه پژوهشسرای متقین برازجان (واقع در خیابان فردوسی) برپا بوده و ساعات بازدید از آن 18 الی 20 می باشد.













اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت