نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
5020
1223
10807
89556
16710575

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

موفقیت انجمن علمی پژوهش سرای دانش آموزی متقین در ارائه مقاله به کنگره بین المللی علوم و مهندسی دانشگاه توکیو

انجمن علمی شیمی پژوهش سرای دانش آموزی متقین برازجان موفق به ارائه و انتشار مقاله علمی خود با عنوان " مقایسه عملکرد نانو جاذب با زمینه طبیعی و آلی در حذف رنگ کاتیونی متیل ویولت از محلول آبی " در کنگره بین‌المللی علوم و مهندسی دانشگاه توکیو گردید. این کنگره در تاریخ ۲۸ و ۲۹ آبان ماه سال جاری برگزار شد و اسناد ارائه این کنگره در تاریخ ۱۰ دی ماه به این پژوهش سرا ارسال گردید. پژوهش فوق به همت اعضای انجمن علمی شیمی، مهندس امیر انصاری مجرد، مهندس علی ممنون، مهندس میلاد ممنون، مهندس رضا فرخ سرشت و سرکار خانم دکتر محبوبه بهبهانی مطلق مدیر محترم پژوهش سرا متقین سنتز، آنالیز و نگارش و به کنگره ارسال گردید.

این پژوهش در حوزه محیط زیست و در زمینه نانو جاذب های بر پایه طبیعی و آلی در حذف رنگ کاتیونی متیل ویولت از محلول آبی صورت پذیرفت. از تیر ماه سال جاری سنتز نانو جاذب های اکسی هیدروکسید آلومینیم، ذرات مغناطیسی اکسید آهن اصلاح شده با سورفاکتانت و بیو جاذب پوسته دانه بادام شیرین آغاز و تمامی سنتزها در آزمایشگاه نانو این مجموعه انجام گرفت. برخی از آنالیزها از جمله  pH، SEM و اسپکتروفتومتر در آزمایشگاه نانو پژوهش سرا متقین و سایر آنالیزهای تخصصی در خارج استان انجام پذیرفت. بازدهی هر جاذب در حذف رنگ متیل ویولت با بررسی تاثیر دما، زمان تماس، غلظت رنگ، دوز جاذب و pH محاسبه شد و جاذب   به آسانی سنتز می گردد و اصلاح شده به وسیله SDS که یک فرایند برگشت پذیر و بازیابی جاذب توسط حلال های آبی و تقویت راندمان جذب را در پی دارد . از این رو از نظر صرفه اقتصادی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

نتایج مربوط به مقایسه میزان جذب رنگ کاتیونی متیل ویولت در قالب مقاله به کنگره بین‌المللی علوم و مهندسی دانشگاه توکیو ارسال و پس از داوری، پذیرش و در این  کنگره ارائه گردید. کشور ژاپن در بین 10 کشور برتر علمی جهان قرار دارد و همچنین به عنوان قطب جهانی صنعت پتروشیمی شناخته می شود بنابراین کشورهای زیادی در این کنگره شرکت نمودند.

 سند تایید علمی این مقاله Science Nordic Certificate توسط کشورهای حوزه اسکاندیناوی ( سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک و ایسلند)که از معتبرترین گواهینامه جهت پذیرش در دانشگاه های معتبر اتحادیه اروپا و تحت حمایت دانشگاه های معتبر جهان و سازمان های علمی و پژوهشی وابسته و سفارتخانه ها می باشد، صادر گردید. سند ارائه مقاله در کنگره از طرف دبیرخانه کنگره صادر شد و در ۶ ماه آینده نسخه ISI  آن نیز منتشر می گردد.

مقاله مذکور تا پایان ماه جاری بر روی پایگاه کنسرسیوم محتوای ملی سلیویکا بارگزاری خواهد شد و به عنوان منابع استنادی پژوهشگران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت