نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
215
9845
15847
89556
16715615

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

کارگاه هنر صدا و گویندگی با حضور دو تن از اساتید ملی برگزار گردید




کارگاه هنر صدا و گویندگی به همت اداره فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری برازجان با همکاری انجمن گویندگی شهریاران از ساعت ۱۶ تا ۲۰ چهارشنبه ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۷ در پژوهش سرای متقین برازجان برگزار گردید. 

به گزارش «اتحاد خبر»، این کارگاه با حضور دو تن از اساتید برتر کشوری "مسعود جعفری زاد"، گوینده، عضو اصلی انجمن بین المللی کاربران حرفه ای صدا، و دبیر انجمن شعر و موسیقی و "حسن همایی" شاعر، دوبلور و گوینده رادیو و ایده پرداز به عنوان مدرس همراه بود.


بانو بوستانی با تاکید بر شعار انجمن شهریاران گفت: صدا که گرم و مهربان باشد از دور هم شنیدنی ست، پس سخن بگویید تا دیده شوید. 

وی ضمن تشکر از محمدرضا کوهکن، ریاست اداره فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری و همچنین سیده خدیجه حسینی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برازجان عنوان کرد: با توجه به استعدادهایی که در خصوص صدا در دشتستان هست و برای شکوفا کردن هر چه بیشتر این استعدادها نیازمند این هستیم که جوانان و نوجوانان مستعد آموزش ببینند و در این راستا حمایت مسئولین محترم در برگزاری هر چه بیشتر همچین کارگاه هایی بسیار موثر خواهد بود.


موسس انجمن فن بین و گویندگی شهریاران دشتستان تصریح کرد: انجمن شهریاران با هدف ارتقاء سطح کیفی آموزش برای هنرجویان علاقمند و تقویت و پروراندن صدا و هنر گویندگی هنرجویان همواره درصدد تشکیل کارگاه های آموزشی بوده و هست که نتیجه آن کشف استعدادهای ناب در دشتستان بوده و به تولید برنامه های رادیویی در فضای مجازی با عنوان رادیو شهریاران موج دشتستان پرداخته که با توجه به استقبال شنوندگان بازتاب خوبی داشته است. 

بانو بوستانی ادامه داد: امید این را داریم که در رسانه ی مجازی رادیو شهریاران موج دشتستان بتوانیم گامی موثر در جهت ارتقاء فرهنگ و هنر سرزمین مان برداشته و نقشی ماندگار در این عرصه داشته باشیم. 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر برازجان اظهار داشت: خوشبختانه روند اداره فرهنگی شهرداری برازجان به سمتی رفته که ما توانستیم با همکاری ادارات مختلف برنامه های متنوعی را اجرا کنیم. از استاد کوهکن که در شهرداری یار و غمخوار و ممدکار ما هستند و همواره پشتیبان و همراه ما بوده اند تشکر می کنم.


سید خدیجه حسینی تاکید کرد: اولین بار که با خانم بوستانی روبرو شدم متوجه انگیزه و همت بلند ایشان شدم و امروز انجمن شهریاران با مدیریت ایشان به جایگاهی رسیده که موجب افتخار دشتستان و قابل تقدیر است.

وی افزود: انجمن شهریاران به مدیریت بانو بوستانی در سطح استانی و کشوری، با ارائه طرح های خلاقانه و کلاس ها، کارگاه ها، همایش ها و برنامه های خوب و کاربردی نام دشتستان را در عرصه هنر فن بیان و گویندگی بلندآوازه نماید. 

مسعود جعفری زاد با بیان اینکه فاکتورهای موردنیاز برای گویندگی ژنتیکی نیستند، گفت: آغاز صحبت بسیار مهم است، فرقی نمی کند که در خانه باشید یا جای دیگر، برای مثال در تماشای یک فیلم یا خواندن کتاب ابتدای آن باعث جذب شدن شما و اینکه با جریان آن همراه باشید می شوند. اما صحبت کردن در جمع دوستان و خانواده تفاوت زیادی با صحبت پشت تریبون دارد، و برای سخنرانی باید ادبیات، هوش، طنز را با هم همراه کنید.


وی اضافه کرد: با خواندن شعر، تعریف یک داستان کوتاه، یا مطلب سرگرم کننده رشته کلام را در دست بگیرید و مخاطب را تا انتها جذب خود نمایید. 

جعفری زاد با اشاره به تمرین های گویندگی عنوان کرد: تنفس یک موضوع بسیار مهم است، و یکی از راهکارهای خوب برای کنترل استرس و اضطراب می باشد. همه اساتید تاکید بر تنفس دیافراگمی یا شکمی دارند، که به مدت 5 ثانیه نفس خود را نگه میدارید (دم) و پنج ثانیه آن را رها می کنید (بازدم)، همچنین یک سری از تمرین ها و ورزشهای هوازی، مانند پیاده روی و شنا.

این گوینده ابراز داشت: به وجود آوردن یک حالت صمیمی در فضا نیز یکی از تکنیک ها و فنون گویندگی و اجرا است، طوری رفتار کنید که مخاطب اجازه قضاوت به خود ندهد.
خود را از فکر کردن به ایرادها و نقاط ضعف خود رها کنید و سعی کنید به خود اعتماد داشته باشید. 

حسن همایی با اشاره به هنر صدا و صداپیشگی خاطرنشان کرد: در درجه اول بسیاری از مسائل از ظاهر شما هویدا است و نیازی به گفتن آنها نیست. مخاطب با نگاه کردن به چهره، لباس، و حالات فرد برخی از ویژگی ها و احساسات او را دریافت می کند. 
وی با اشاره به استرس مفید و استرس فرسوده گفت: برخی موارد ریشه در کودکی افراد دارد که خانواده او را دعوت به سکوت کرده اند و یا اعتماد به نفس او را گرفته اند.

همایی خاطرنشان کرد: ما از صبح ذهنمان پر از زباله است، قضاوت، افکار منفی، خشم، ناراحتی ها و...، که با بستن چشم ها و تنفس منظم از طریق دهان و بینی می توان به تن آرامی پرداخت و ذهن را به آرامش دعوت کرد. تلاش کنید فقط به نفس و جریان رفت و آمد آن فکر کنید. این اتفاق پس از چند بار تنفس پشت سر هم رخ خواهد داد و  به ما کمک می کند که خودمان را پیدا کنیم. 

وی با ارائه برخی راهکارها ادامه داد: برای اینکه استرس نداشته باشیم اول اینکه نمازمان را به موقع و اول وقت می خوانیم، یک لباس راحت و آزاد می پوشیم، حتی اگر نماز نمی خوانیم سعی کنیم ساعتی از روز را به هر چیزی که به آن باور داربم و فکر می کنیم درست است متمرکز شویم. انسان تشکیل شده است تر جسم، ذهن، روان و روح که ودیعه خداوند است و امکان تعالی و پرورش آن وجود دارد. 

حسن همایی یادآور شد: ذهن مانند یک جعبه خالی است که افکار، قضاوت ها و احساسات و برداشت ها را در خود نگه می دارد. ما یک سری نعمت ها در اختیار داریم، دیدار، شنیدار، لامسه، بویایی، گویایی، که قضاوت های ما براساس آنها شکل می گیرد، در حالی که باید ذهن خود را خالی کنیم و به کار خود بپردازیم به جای اینکه به قضاوت درباره دیگران بپردازیم. نجنگید، با چیزهایی که در دست شما نیست مبارزه نکنید، دست از قضاوت خود بردارید و خود را بپذیرید. 

این گوینده رادیو با تاکید بر اهمیت مهارت اظهار داشت: صداسازی نکنید، بلکه صدای خود را بسازید. یک گوینده باید باسواد باشد، چون آنچه از تو ساطع می شود که دریافت کرده ای.
طرز صحبت کردن یک خطیب با یک بازاری تفاوت دارد و دلیل آن در مخاطب است. یکی از دلایلی که یک فرد گوینده می شود این است که حرف های زیادی برای گفتن دارند. تلخ گویی را تمرین کنید، از بازی بیش از حد صدا بپرهیزید، سعی کنید لهجه را کم کنید و در این راستا زیاد تمرین کنید. از خاستگاه درست صدا استفاده کنید، نفس عمیق بکشید. 
 
همایی تصریح کرد: اینقدر شعر بخوان تا کلمه در تو زندگی کند، شعر برای یک گوینده خوب است چون وزن، ظرف، قالب و ریتم یا رنگ صدا دارد. کلمات ارزش گذاری دارند و بی دلیل نیست اگر کلمات بی نهایتی چون خدا، دریا، صحرا با الف تمام می شود. پیشنهاد می کنم نمایشنامه بخوانید چون کاراکتر و دیالوگ دارد. مخاطب شناسی، ریتم، بازی، و دوبله می تواند به شما در انتقال مفاهیم و تقویت صدا کمک کند.

 




















































اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت