نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
13205
18569
93059
162703
15560051

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

همایش بزرگداشت دکتر عبدالرسول خیراندیش برگزار شد

همایش بزرگداشت دکتر عبدالرسول خیراندیش عصر روز پنجشنبه 18 دی ماه با حضور مدیر اسناد ملی کشور ، فرماندار دشتستان،  رئیس بنیاد بوشهرشناسی و تعدادی از تاریخ دوستان و فرهیختگان استان بوشهر در محل پژوهشسرای متقین برازجان برگزار شد.
فرماندار دشتستان در این مراسم ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) گفت: شأن تاریخ به جهات متعدد و ابعاد گوناگون آن است که در دو بعد دانش پژوهی و معرفتی بررسی می گردد.
وی افزود: مطالعات تاریخی، ابزاری نظری برای مشخص نمودن هویت تاریخی است.
ارسلان زارع اظهار داشت: مطالعات و پژوهش های تاریخی هم از نظر علمی سودمندند و هم به دلیل آثار و تبعات اجتماعی ارزشمندی که در جامعه در پی دارد، قابل ستایش هستند.
وی نگارش کتاب « برازجان، سرزمین آفتاب بامدادان» را پژوهشی ارزشمند دانست و افزود: این کتاب حاصل تلاش های فراوان یک استاد فرهیخته بود، کسی که تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان آفتاب برازجان آغاز کرد.
فرماندار دشتستان با اشاره به آشنایی 30 ساله خود با دکتر خیراندیش، ادامه داد: دکتر عبدالرسول خیراندیش نه تنها از مفاخر دشتستان، استان بوشهر و ایران، بلکه محققی شناخته شده برای علاقه مندان تاریخ سراسر گیتی است.
وی خاطر نشان کرد: شخصیت ارزشمند دکتر عبدالرسول خیراندیش هم از جهت علمی و هم اخلاقی موجب شد تا چاپ کتاب برازجان سرزمین آفتاب بامدادان را بهانه ای قرار دهیم تا از وی تقدیر به عمل آوریم.
زارع با اعلام حمایت از برگزاری چنین همایش هایی افزود: امیدواریم ادارات ارشاد، آموزش و پرورش و ... با برگزاری چنین همایش هایی، زمینه معرفی فرهیختگان را به تاریخ دوستان دشتستانی فراهم آورند.




عبدالرسول خیراندیش نیز در مراسم بزرگداشتش گفت: من خود را شایسته کاری جهت تجلیل نمی بینم چرا کارهای صورت گرفته را وظیفه خود می دانم.
 
وی خاطر نشان کرد: برای آبادی و سازندگی این دیار، همه مادران، پدران، کشاورزان، معلمان، کارگران و ... تلاش کرده اند، پس همه شایسته تقدیرند.
نویسنده کتاب برازجان سرزمین آفتاب بامدادان ادامه داد: در سالیانی که گذشتگان ما از دشتی، دشتستان، بوشهر و ... دست در دست هم دادند و از این سرزمین دفاع کردند، ما وارثان این دیار باید با همدلی، رشادت های آنها را به ارج نهیم.
وی ادامه داد: اگر زمانی در برازجان بزرگانی برخواستند در همان زمان در دشتی، تنگستان و ... نیز دلیرانی از سرزمین خود دفاع کردند.
دکتر خیراندیش گفت: کتاب برازجان سرزمین آفتاب بامدادان حاصل تلاش 20 ساله من است که در خصوص زادگاهم نوشته ام.
وی ضمن تقدیر از تاریخ نگاران استان بوشهر خاطر نشان کرد: من در نگاشتن این کتاب از اطلاعات تاریخ دانانی همچون فراشبندی، نیک فرجام، سروش اتابک زاده، دکتر عرفان، دکتر حمیدی و تمامی کسانی که در این راه قدمی گذاشته بودند، استفاده کرده ام، لذا کار خود را نتیجه تلاش این بزرگان می دانم.
خیراندیش افزود: کتاب برازجان سرزمین آفتاب بامدادان، کتابی است که با علم و تحقیق نگاشته شده است، چرا که از نظرات باستان شناسان و زبان شناسان برجسته کشور نیز در نوشتن این کتاب استفاده شده است.
همچنین در این مراسم از کتاب "برازجان سرزمین آفتاب بامدادان " ایشان رونمایی گردید.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت