نظرات



آمار بازدید

امروز:
دیروز:
این هفته:
هفته قبل:
کل بازدید:
14271
19784
53218
140802
15661012

سایتهای مفید

نماد اعتماد الکترونیکی

همایش مدیران مدارس دشتستان(پروژه مهر93)

اتحاد جنوب- سیده هدیه بیت سیاح: همایش مدیران مدارس دشتستان (پروژه مهر 93) امروز یکشنبه 23 شهریور ماه با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر، مدیر آموزش و پرورش دشتستان و معاونین وی و جمعی از مدیران مدارس این شهرستان، در محل کانون امام خمینی (ره) برازجان برگزار شد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر: با شعار نمی توان مدرسه را اداره کرد

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر در این مراسم ضمن آرزوی شفای عاجل برای مقام معظم رهبری و موفقیت دولت تدبیر و امید گفت: افتخار می کنم دو الگوی بزرگ این نظام یعنی شهید رجایی و شهید باهنر، معلم بودند.

وی سیستم اداره آموزش و پرورش از جمله وزارت، مدیر کلی، مدیر اداره شهرستان و مدیر مدارس را به هرم تشبیه کرد و گفت: هرم خدمتگزاری در آموزش و پرورش باید وارونه شود به عبارتی هر مدیر مدرسه ای، خود را به مثابه ی یک وزیر تلقی کند و با برنامه های قوی، مدرسه را اداره کند چرا که تعلیم و تربیت در مدارس صورت می گیرد و اقدامات اساسی در نظام آموزشی در مدارس انجام می پذیرد.

 

اصغر حصیری با اشاره به مشکلات مالی معلمان و فرهنگیان گفت: با شعار نمی توان مدرسه را اداره کرد، وقتی معلمان ما دغدغه بیمه، حقوق، اقساط بانکی و ... را داشته باشند نمی توانند آنگونه که باید به تعلیم و تربیت بپردازند.

وی ادامه داد: عزت معلمان بیش از مسائل مالی است، اما باید حداقل ها فراهم شود تا معلمان بدون دغدغه کار کنند.

 

چرا چهره معلمان افسرده است؟

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: چرا چهره معلمان ما در کوچه و بازار شناخته شده است و به دلیل افسردگی که در چهره آنها وجود دارد به راحتی قابل شناسایی هستند؟

وی ادامه داد: ما اگر کشوری پیشرفته می خواهیم، باید آموزش و پرورشی پیشرفته داشته باشیم لذا باید مشکلات مالی این افراد حل شده تا دغدغه ای نداشته باشند.

 

افزایش 26 درصدی بودجه سال جاری آموزش و پرورش

حصیری خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید جهت مرتفع سازی مشکلات آموزش و پرورش، بودجه سال جاری این وزارت خانه را با 26 درصد افزایش نسبت به سال قبل تعیین کرده است که این خود می تواند مشکلات زیادی را مرتفع سازد.

 

180 هزار دانش آموز امسال در استان بوشهر به مدرسه می روند

وی با اشاره به سال تحصیلی جدید گفت: آموزش و پرورش استان بوشهر، سال تحصیلی خود را با 15 هزار و 500 فرهنگی و بیش از 180 هزار دانش آموز که از این تعداد دانش آموز 19 هزار و 900 نفر کلاس اولی هستند در 5680 کلاس درس و در قالب 2180 مدرسه آغاز خواهد کرد.

حصیری عنوان داشت: فردا دوشنبه 24 شهریور ماه، معلمان سراسر استان بوشهر به صورت نمادین به مدارس خواهند رفت تا کم و کاستی های مدارس و کلاس های درسی خود را تا قبل از شروع سال تحصیلی مرتفع سازند.

 

مدیر آموزش و پرورش دشتستان: تغییرات در مدیریت مدارس به حق بود

مدیر آموزش و پرورش دشتستان نیز در این مراسم با اشاره به سند چشم انداز توسعه 1404 گفت: اهداف و برنامه های آموزش و پرورش در این سند بر پایه 6 ساحت آموزشی از قبیل تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای و تربیت علمی و فن آوری استوار است که مدیران و معلمان مدارس باید این اهداف را شالوده کارهای خود قرار دهند.

 

سید حسن لواسانی با اشاره به فعالیت یک میلیون فرهنگی در سطح کشور افزود: سال گذشته 121 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش کشور اختصاص یافت که 99/3 درصد این بودجه صرف حقوق پرسنل این نهاد شد و تنها 0/7 درصد از بودجه مذکور به مسائلی چون تجهیزات، امکانات رفاهی دانش آموزان و ... تخصیص یافت.

 

تخصیص دو خودرو جهت تردد دبیران به بخش های تنگ ارم و بوشکان

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید دو مدرسه شبانه روزی در بخش تنگ ارم ادغام شدند تا بتوان امکانات بهتری به آن اختصاص داد همچنین با همکاری منطقه ویژه اقتصادی عسلویه دو خودرو جهت تردد دبیران مقطع متوسطه به مدارس بخش های ارم و بوشکان تخصیص یافته است تا نیروی انسانی را در این بخش ها تأمین کنند.

 

تغییرات در مدیریت مدارس به حق بود

مدیر آموزش و پرورش دشتستان ضمن انتقاد از موضع گیری برخی از مدیران مدارس از تغییرات و جابه جایی ها گفت: حق هر دولتی است که از افرادی که تفکرات همسو با آن دولت را دارند استفاده کند اما مطمئن باشید تغییراتی که در آموزش و پرورش دشتستان صورت گرفته است به حق بوده است و تغییرات بر اساس دیدگاه افراد صورت صورت نگرفته است.

 

لواسانی اظهار داشت: بسیاری از مدیران برکنار شده به دلیل نزدیکی سن آنها به بازنشستگی، تغییر کرده اند تا از نیروهای جوان و با سواد جهت اداره مدارس استفاده گردد تا انگیزه و نشاط را به محیط های آموزشی بیاوریم.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از مدیران برکنار شده از این اقدام من ناراضی شده و حتی با راه اندازی سایت هایی اقدام به تخریب هایی نیز داشته اند که این امری بسیار ناپسند است.

 

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش دشتستان: راه اندازی قریب الوقوع تعاونی و درمانگاه فرهنگیان

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش دشتستان نیز  از راه اندازی قریب و الوقوع تعاونی و درمانگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: به زودی با تقویت اعضا و کالا و تخصیص محلی مناسب جهت این امر، تعاونی فرهنگیان راه اندازی خواهد شد همچنین رایزنی هایی نیز با تأمین اجتماعی دشتستان جهت استقرار درمانگاه فرهنگیان در محل قبلی واقع در ابتدای خیابان ماحوزی نیز صورت گرفته است که با مرتفع سازی مشکلات حقوقی آن، شاهد راه اندازی این درمانگاه نیز خواهیم بود.

وی افزود: همچنین اقداماتی در خصوص راه اندازی دانشگاه فرهنگیان برازجان صورت گرفته است تا از کنکوری های سال جاری جهت این امر استفاده شود.

 

معاون اموزش ابتدایی آموزش و پرورش دشتستان: کسر 220 معلم در مقطع ابتدایی به دلیل بازنشستگی

کمالی معاون آموزش ابتدایی شهرستان دشتستان نیز گفت: در سال گذشته 220 معلم مقطع ابتدایی این شهرستان بازنشسته شدند که با رایزنی های صورت گرفته مقرر شد تا از 88 نفر از انها مجدداً در کادر آموزشی استفاده شود اما با همه این شریط، کمبود نیرو جزء مهمترین مشکلات این اداره است.

 

 معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتستان: مشاوره از مقطع ابتدایی و متوسطه حذف می شود

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتستان نیز از حدف نیروهای مشاوره از مقاطع ابتدایی و متوسطه اول خبر داد و گفت: به جای مشاورها از نیروهای امداد مشاور استفاده خواهد شد.

بوستانی افزود: در حال حاضر 24 مشاور مذهبی، 70 روحانی و 120 مربی و معاون پرورشی در مدارس دشتستان فعالیت دارند.

 

 

 

رئیس نهضت سواد آموزی دشتستان: اغلب بی سوادهای دشتستان سنی زیر 50 سال دارند

رئیس نهضت سوادآموزی دشتستان نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر نهضت سواد آموزی با آموزش و پرورش ادغام شده تا با همکاری این اداره به امر آموزش اقدام کند.

عیدی افزود: غالب بی سواد ها در دشتستان سنی زیر 50 سال دارند که با همکاری مدیران مدارس باید اقدامات لازم جهت سوادآموزی آنان انجام شود.

 

در پایان این مراسم تعدادی از مدیران جدید آموزش و پرورش معرفی شدند.  /پژوهشسرای دانش آموزی متقین برازجان

 

















اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

ویژه فرهنگیان

شماره تلفن و نشانی

تلفن مدیریت:  34250818                تلفن معاونت : 34250817

نشانی: برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین

طراحي و پياده سازي سايت: شماره تماس جهت طراحي سايت